HexGetal is een cijferpuzzel met een geheel eigen wijze van puzzelen.
Elke cel in de puzzel wordt beïnvloed door maximaal 12 cellen in de buurt. Cel 'a' heeft in zijn 'buurt' de getallen 1,2,3,4 en 6. Dat betekent dat 'a' dus '5' moet worden.
De tweede benadering is om te kijken naar de mogelijkheden rondom een grijze cel. Cel 'c' heeft nog geen enkel getal om zich heen. Maar er zijn 5 cellen waar geen '2' mag komen. En dat betekent dat cel 'b' een '2' wordt.
Er zijn nog wel meer 'truucjes', maar het is ook leuk om dat zelf te ontdekken.
HexNumber is a number puzzle with a unique way of playing.
Every cell in the puzzle is influenced by up to 12 neighbouring cells. Cel 'a' has 1,2,3,4 and 6 as neighbours, this means that 'a' itself must be a '5'.
A second way of looking at it is to check the possibilities around a grey cell. Cel 'c' has no number around it yet. But there are 5 cells where there can be no '2'. This must mean that cell 'b' must be a '2'.
There are more tricks to this, but you can find those out for yourself.